های پست - مطالب جالب

خبرها و مطالب جالب ایران و جهان

های پست - مطالب جالب

خبرها و مطالب جالب ایران و جهان

جرم سعید مرتضوی چه بود - سعید مرتضوی چرا بازداشت شد

جرم سعید مرتضوی چه بود - سعید مرتضوی چرا بازداشت شد  اخرین خبرها و جزئیات دستگیری سعید مرتضوی
سعید مرتضوی یکی از چهره های جنجالی دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در دولت های دهم و نهم است که بعد از دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد به چهره خبری رسانه ها تبدیل شد.
سعید مرتضوی به علت پرونده‌های تعطیلی مطبوعات و شکنجه معترضان به نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری در سال و قتل زهرا کاظمی محاکمه شد.
سعید مرتضوی از سوی کمیته اصل ۹۰ مجلس ششم، پیرامون قتل زهرا کاظمی روزنامه‌نگار و عکاس ایرانی - کانادایی که در بازداشت دادستانی تهران کشته شد، مقصر اعلام شد و پس از تغییر ریاست قوه قضائیه از سمت خود بر کنار و به معاونت دادستان کل کشور منصوب شد.
سعید مرتضوی یکسال بعد در ارتباط با کشته شدن ۵ تن در بازداشتگاه کهریزک، مصونیت قضایی وی در شهریور ۱۳۸۹ توسط دادگاه انتظامی قضات لغو و از قضاوت تعلیق شد.

سعید مرتضوی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/سعید_مرتضوی
سعید مرتضوی (زادهٔ ۱۳۴۶ در تفت) قاضی و سیاستمدار ایرانی است. او از ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ دادستان تهران و از ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ معاون دادستان کل کشور بود. از ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ ریاست سازمان تأمین اجتماعی را بر عهده داشت. او به دلیل پرونده‌های تعطیلی مطبوعات و شکنجه معترضان به نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ ایران و قتل زهرا کاظمی ...

دیگران این موارد را هم جستجو کرده‌اند

سعید مرتضوی؛ از اتهام جنایت کهریزک تا سمت جدید - سایت ...

www.tabnak.ir › اجتماعی › تازه‌های اجتماعی
۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - سعید مرتضوی در دوران ریاست آیت‌الله‌ هاشمی شاهرودی در قوه قضاییه و دولت اصلاحات در مقام دادستان تهران مشغول به فعالیت بود. اما شاید جنایت کهریزک را باید نقطه اوج اتهامات سعید مرتضوی دانست؛ جایی که سر انگشت تمامی اتهامات به سمت او نشانه گرفته شد و با تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد قاطع با آمران و عاملان ...

دیگران این موارد را هم جستجو کرده‌اند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.